Társadalomismeret kurzusaink
Társadalomismeret kurzusaink célja, hogy diákjaink megismerjék a mélyebb társadalmi problémákat és azok összefüggéseit, illetve hogy fejlesszék kritikai gondolkodásukat. A kurzusok során a diákok közösen dolgoznak azon, hogy kreatív és konstruktív módon tudjanak megoldási kísérleteket létrehozni egyes társadalmi problémákra.
Az itt bemutatott pár kurzus nem fedi le az összes foglalkozásunkat, csupán kedvcsinálóként szolgálnak. Nézegesd meg őket!
Filmes projektek
Projektvezetők: Papp Péter, Mucsa Angi, Gerhard Kata, Szöllősi Bea
Célok: A csoport sikeres együttműködésének kialakítása. Projektalapú munkafolyamatban való tapasztalatszerzés. Film létrehozása. Közös alkotás élményének megtapasztalása.
Módszer: A diákok a filmkészítés folyamatán keresztül ismerték meg a projektmódszert.
Fejlesztett képességek: Szociális kompetenciák, részvétel, alkalmazkodás, együttműködés, csapatmunka képessége, tervezési és szervezési készségek, problémamegoldó képesség. Művészi önkifejezés készsége. Önértékelés és társak értékelése, visszajelzések adása, elfogadása. Saját készségek felismerése és tudatosítása (pl. vezetői készség, kommunikációs készség).
Munkaforma: Csapatmunka
Produktum: A következő filmek:
-
Tanoda reklámfilm
-
Leszünk még egyszer normális emberek
-
A38 - Tanoda születésnapi film
-
Holló 1
-
Killusions
Szenzitivitás
Projektvezetők: Szöllősi Bea, Petrou Thessi, Molnár Gábor
Célok: A résztvevők szociális érzékenységének felkeltése a hátrányos helyzetű emberek és társadalmi problémák iránt, a segítő hozzáállás inspirálása és megerősítése, a multikulturális világ és értékeinek megismerése.
Módszere: Saját élményű tapasztalás és tanulás: tranzitzóna látogatása, beszélgetés az érintettekkel és önkéntesekkel, az ARC fotókiállítás látogatása, kérdőíves kutatás, interjúkészítés
Fejlesztett képességek: Szociális kompetencia, kritikus gondolkodás, saját vélemény megfogalmazása, felelősségvállalás, szolidaritás, tolerancia, együttműködés, részvétel, információ keresése, rendszerezése és felhasználása, kutatási módszerek megismerése
Produktum: Poszter, kérdőív, kutatási eredmények, prezentációk, Lipót-napi büfé, „multikulti” ételkóstolás
Bemutató: Iskolai eseményen